بررسی حذف اکسیداسیونی سولفور از نفت خام با استفاده از مایعات یونی

دسته بندي : فنی و مهندسی » مهندسی شیمی
توضیحات:
مقاله ترجمه شده بررسی حذف اکسیداسیونی سولفور از نفت خام با استفاده از مایعات یونی، در قالب فایل word و در 57 صفحه، بهمراه فایل pdf اصل مقاله انگلیسی.

بخشی از متن ترجمه:
به واسطه وقفه موقت جذب ماده مرکب سولفور تیوفنیک مثل تیوفن ، دی بنزوتیوفن و مشتقاتش روی سطح کاتالیست، سولفوریزاسیون هیدروژنی (HDS) برای از بین بردن ترکیبات تیوفنیک روغن سوختی موثر نیست . برای تهیه روغن سوختی پاک با مقدار کم S (به عنوان مثال S<10ppm) شرایط شدید مثل دمای بالا، فشار بالا، کاتالیست فعال و فرآیند پیچیده در HDS نیاز است که با این وضع منجر به هزینه ی بالاتر، از دست دادن بیشتر الفین و بازده روغن پایین‌تر می شود.اگرچه بعضی روش‌های جایگزین مثل استخراج (EDS)، اکسیداسیون (ODS)، جذب (ADS) سولفوریزاسیون بیولوژیکی (BDS) مطالعه شده است که هیچکدام به طور گسترده در مقیاس تجاری به واسطه بعضی مسائل مربوطه استفاده نشده است. در دهه های گذشته سولفورزدایی روغن سوختی با استفاده از مایعات یونی توجه زیادی به خودش جلب کرد و مقالات زیادی در این زمینه منتشر شده است. در این روش جدید به جای حلال های آلی سنتی، ILS به عنوان استخراج کننده و یا کاتالیست‌ ، ترکیبات سولفور را استخراج میکند وبه فاز ILS به محصولات سولفون اکسید می کند و این سولفون های قطبی به آسانی حذف می شوند . ILS دارای مزیت هایی مثل غیر فرار بودن ، محدوده وسیع مایع، پایداری دمایی و شیمیایی بالا ،قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت استفاده مجدد است که باعث می شود این روش نوین بر پایه ILS از مسایلی مانند از دست دادن حلال/ آلودگی و جداسازی مشکل و احیا در سولفورزدایی با اکسیژن رایج با حلال های آلی دوری کند . شایان ذکر است که چندین گونه ی قابل شناسایی ILS از یک استخر کلیدی بسیار بزرگ برای انتخاب یک IL مناسب برای سولفورزدایی با اکسیژن تولید کنند . اخیراً در خیلی از یافته‌های علمی درباره ODS از ILS استفاده می‌کنند که نشان می‌دهد آینده خوبی دارد .در اینجا ما یک مرور برای این نتایج جالب ارائه دادیم که نوآوری مسئله و چشم‌انداز این روش جدید را نشان می دهد .
۱.مقدمه
سولفورزدایی از روغن های سوختی مثل دیزل ، بنزین شکسته کاتالیزوری مایع شده،نفت سفید ، سوخت جت و نفت کوره یک عامل مهم در پالایش نفت است .ترکیبات سولفور در نفت کوره نامطلوب هستند چون آنها مشکلاتی در طول پالایش وهمچنین در طول استفاده تجاری شان ایجاد می کند.در طول پالایش، ترکیبات گوگل تمایل دارند تا بعضی کاتالیست هایی که در تهیه نفت استفاده می شوند را غیر فعال کنند که باعث مشکلات خوردگی در پمپ، خط لوله و تجهیزات پالایش می شوند .در طول استفاده تجاری روغن سوخت ترکیبات سولفور در احتراق به سولفور اکسید ها و سپس به سولفاتها، باران اسیدی یا به اشکال دیگر که برای محیط زیست مضر هستند تبدیل می‌شود . علاوه بر این ترکیبات سولفور در گازهای خروجی به طور قابل ملاحظه به تکنولوژی کنترل انتشار که طراحی شده تا این NOx را بیابد و استانداردهای انتشار جنس خاص معلق (SPM) ضرر میرساند. با افزایش نگرانی های زیست محیطی، همه کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه استانداردهای سختگیرانه پیاده سازی می کنند تا ترکیبات سولفور در روغن سوخت را محدود کنند .همانطور که در شکل ۱ و ۲ نشان داده شده است ...

فهرست مطالب:
1.مقدمه
۲. سولفورزدایی با اکسیژن
۱. ۲. عامل اکسایش در ODS
۲. ۲. کاتالیست در ODS
۲. ۳.عملیات جداسازی
۲. ۴. مکانیسم واکنش اکسیداسیون
۲. ۵. مطالعه سینتیک اکسیداسیون کاتالیزوری بر روی ترکیبات سولفور
۳. سولفورزدایی اکسیداتیو با استفاده از مایعات یونی
۱. ۳. مایعات یونی (ILs)
۲. ۳.توسعه ی مایع یونی
۳. ۳. سولفورزدایی با استفاده از مایعات یونی
۱. ۳. ۳. اثر دمای واکنش روی حذف سولفور
۲. ۳. ۳. نسبت جرمی مایع یونی به روغن
۳. ۳. ۳. بازسازی مایعات یونی استفاده شده
۴. ۳. ۳. غلظت H2O2 به عنوان عامل اکسایش
۵. ۳. ۳. تاثیر نسبت مایعات یونی بر روی حذف سولفور
۶. ۳. ۳. تاثیر گرانروی مایعات یونی بر روی حذف سولفور
۴. ۳. دیگر الگوهای ODS با مایعات یونی
۱. ۴. ۳. مایعات یونی پشتیبانی شده به عنوان حلال های کاتالیستی
۲. ۴. ۳.ODS کاتالیستی با استفاده از سیستم امولسیون مایعات یونی
۳. ۴. ۳. سولفورزدایی اکسیداتیو فوتوکاتالیستی با استفاده از مایعات یونی
4.4.3 الکیلاسیون ODS با استفاده از مایعات یونی
۴.چالش ها و چشم انداز ODS با استفاده از مایعات یونی
۵. نتیجه گیری
ترکیبات سولفور مهمترین مواد ناخالص مضر در روغنهای سوخت هستند که منجر به مسائل زیست محیطی شدید در احتراق روغنهای سوخت می شود. سولفورزدایی از روغن سوخت ها یک فرایند کلیدی در پالایش نفت است.HDS سنتی به دلیل بی اثر بودن در حذف برخی ترکیبات سولفور هتروسیکلیک در روغن های سوختی، در تولید روغن های سوختی پاک عاری از سولفور یا با مقدار بسیار کم سولفور با بعضی چالش ها رو به رو می شود. روش های جایگزینی مورد نظر هستند، که در آن ODS با استفاده از IL به تازگی مورد مطالعه قرار گرفته است. در این کار، ما نتایج این تحقیقات از ODS با استفاده از ILs از سال 2003 زمانی که Lo و همکاران. اولین نتایج را گزارش دادند، همچنین ODS سنتی را بررسی کردیم. این بررسی به وضوح نشان می دهد که ODS با استفاده از IL ها می تواند این ترکیبات سولفور هتروسیکلیک را در روغن های سوختی حذف کند و محتوای S را تا ppm۱۰ در شرایط خفیف با چشم انداز بسیار خوب برای کاربرد در آینده کاهش دهد،اگر چه بعضی از مسائل باید در آینده نیز مورد توجه قرار گیرد مانند تصفیه سولفون های زباله، هزینه های IL، گزینش پذیری ODS و ارزیابی های تکنولوژیکی اقتصادی در مقیاس وسیع فرایند.
توسعه IL های کاربردی و ODS با استفاده از این IL های کارآمد به عنوان عامل استخراج و کاتالیست ،همچنین استفاده از IL ها به عنوان حلال کاتالیزوری، امولسیون IL و فوتوکاتالیزور IL ، انتظار می رود که در آینده نیز بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.
منابع
دسته بندی: فنی و مهندسی » مهندسی شیمی

تعداد مشاهده: 23303 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 57

حجم فایل:4,264 کیلوبایت

 قیمت: 210,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل دانلود رایگان مقاله انگلیسی
  • راهنمای استفاده:
    این فایل برای دانشجویان و اساتید مهندسی شیمی تهیه شده است که شامل یک فایل اصلی مقاله و یک فایل با ترجمه دقیق فارسی و جمله بندی صحیح میباشد . دانشجویان برای پروژه کارشناسی و همچنین برای شرکت در کنفرانس های داخلی و کنفرانس و ارائه های کلاسی میتوانند از این فایل استفاده کنند همچنین تمامی رفرنس ها در فایل ورد و ترجمه شده درج شده است. و این فایل قابل ویرایش میباشد.

    توجه: مقاله مروری میباشد و سال انتشار آن 2016 است و از ژورنال Elsevier


  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل ورد که شامل ترجمه با تمامی شکل ها در 57 صفحه و فایل اصلی مقاله با فرمت پی دی اف در 14 صفحه دو ستونه

  • گالری تصاویر :